سرمایه گذاری برای تولید
دانشگاه علوم پزشکی شیراز
سرمایه گذاری برای تولید
  • //
  • - تعداد بازدید: 70
  • زمان مطالعه : 16 دقیقه

خبر امروز / 9 شهریور

.

کلنگ زنی مرکز خدمات
جامع سلامت اسلام آباد در هفته دولت



همزمان با هفته دولت، کلنگ ساخت مرکز خدمات جامع سلامت اسلام آباد به
زمین زده شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین، رییس این
شبکه بهداشت و درمان گفت: این مرکز با زیربنای
450 مترمربع
در زمینی به مساحت دو هزار و 530 مترمربع با هدف ارایه خدمات بهداشتی درمانی، در
روستای اسلام‌آباد در محور قیر به خنج، ساخته می شود.



«احد امیری قرقانی» افزود: آغاز ساخت این مرکز با اعتباری بالغ بر دو
میلیارد و
500 میلیون ریال و از منابع مالی سه درصد نفت و گاز و منابع مالی استانی،
انجام می ‌شود و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه عدالت در توزیع
عادلانه خدمات سلامت، به بهره‌برداری می رسد.



او اضافه کرد: در این مرکز خدمات پزشکی، مامایی، بهداشت خانواده،
مراقبت‌ های مادران باردار، خدمات دارویی، خدمات آزمایشگاهی و خدمات دندانپزشکی،
ارایه می شود./102









 

 
بزرگداشت روز کارمند در
شبکه بهداشت و درمان فراشبند


به مناسبت روز کارمند، رییس شبکه
بهداشت و درمان فراشبند با حضور در اتاق کارکنان، از تلاش های آنان تقدیر کرد.

 


به
گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان فراشبند، دکتر «حسن کرمی» روز کارمند را فرصت
خوبی برای تقدیر از تلاش کارمندانی دانست که در خدمت به مردم و جامعه از هیچ کوششی
دریغ نمی کنند و در مسیر خدمت صادقانه به همنوعان و تحقق بخشیدن به اهداف عالی
نظام مقدس جمهوری اسلامی، گام برمی دارند.



او
افزود: بدون شک جامعه همواره نیازمند افرادی است که با رعایت اخلاق اسلامی و
انسانی، گره گشای نیازها و درخواست های مردم باشند.



رییس
شبکه بهداشت و درمان فراشبند، تقدیر از تلاشگران عرصه سلامت را سبب تداوم و ارتقای
سطح سلامت جامعه برشمرد و اظهار امیدواری کرد با حمایت بیشتر از کارکنان حوزه سلامت،
فرآیند ارایه خدمات مطلوب تر به جامعه هدف، بیش از پیش فراهم شود./102





 

تقدیر نماینده ولی فقیه
در سپاه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین از پزشکان


به مناسبت روز پزشک و در هفته دولت، نماینده ولی فقیه در سپاه و
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین، با حضور در محل کار پزشکان این
شهرستان، از تلاش های آنان تقدیر کردند.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین، حجت
الاسلام و المسلمین «علیرضا علیپور» نماینده ولی فقیه در سپاه قیروکارزین در این
برنامه گفت: خدمت به مردم و ارایه خدمات پزشکی، به عنوان زکات علم پزشکان است و
این سعادتی است که خدواند نصیب آنها کرده است.



سرهنگ «علی اکبر تقیان» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین
نیز با تبریک روز پزشک و هفته دولت گفت: بسیج آمادگی لازم برای همکاری با جامعه
پزشکی در ارایه خدمات در مناطق محروم شهرستان را دارد و در این راستا، همکاری‌ های
خوبی با بسیج جامعه پزشکی شهرستان انجام می شود.



«احد امیری قرقانی» رییس شبکه بهداشت و درمان قیروکارزین نیز، از توجه
نماینده ولی فقیه در سپاه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قیروکارزین به پزشکان
و مجموعه سلامت این شهرستان، تقدیر کرد./102





 

تاکید بر شناسایی و
ارایه خدمات سلامت به کودکان کار در کازرون


نشست برون بخشی با هدف ساماندهی و ارایه خدمات سلامت به
کودکان کار و خیابانی، در کازرون برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون،
«زهرا طهماسبی» معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون، بر تعامل، مشارکت و
استفاده از توانمندی نهادها و ادارات مرتبط، در راستای تامین سلامت کودکان کار و
خیابانی، تاکید کرد.



کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز
بهداشت شهید «پیرویان» کازرون نیز با بیان اهمیت تامین سلامت کودکان کار، بر
شناسایی نوجوانان بازمانده از تحصیل و کودکان کار با همکاری ادارات آموزش و پرورش،
بهزیستی و سایر ادارات مرتبط، تاکید کرد.



«زهرا داودی» ارایه خدمات سلامت به این گروه از کودکان و
نوجوانان بر اساس بسته های خدمات گروه سنی 5 تا 18 سال ویژه پزشک و مراقب سلامت و
ثبت اطلاعات مراقبت از آنها در سامانه یکپارچه بهداشتی را ضروری دانست.



در این نشست که نمایندگانی از شهرداری، جهاد کشاورزی،
بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و مسوولان واحدهای ستادی سلامت روان، آموزش
سلامت، بهداشت محیط و حرفه ای، جلب مشارکت مردمی و مبارزه با بیماری های واگیر
مرکز بهداشت شهید پیرویان حضور داشتند، مقرر شد ادارات مرتبط، اسامی کودکان کار و
خیابانی را برای ارجاع آنها به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و پزشکان
خانواده، به شبکه بهداشت و درمان اعلام کنند./102

 

 کلنگ زنی 4 واحد پانسیون پزشک در شهرستان
قیر به مناسبت هفته دولت



به مناسبت هفته دولت کلنگ ساخت چهار واحد پانسیون پزشک در بیمارستان
امام محمدباقر(ع) شهرستان قیر به زمین زده شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین، رئیس
شبکه بهداشت و درمان گفت: کلنگ ساخت
چهار واحد محل زیست پزشک متخصص در
بیمارستان امام محمدباقر(ع) در هفته دولت به زمین زده شد.



«احد امیری قرقانی» با بیان اینکه این ساختمان دو طبقه بوده که در فاز
نخست، دو واحد آن ساخته می شود، ادامه داد: ساخت پانسیون پزشکان به زیربنای
460 مترمربع
با اعتبار اولیه
دو میلیارد و 550 میلیون ریال، آغاز می شود.



او افزود: در حال حاضر، هفت واحد پانسیون پزشکان متخصص و یک
پانسیون پزشک عمومی در بیمارستان وجود داشته و با احداث این ساختمان دو طبقه
چهار واحدی
دو مرحله که شامل دو واحد در مرحل نخست و دو واحد دیگر در مرحله دوم است، تمامی
متخصصان دارای پانسیون مجزا می شوند./103




 
گرامیداشت روز بهورز در کازرون



آیین گرامیداشت روز بهورز در کازرون، با تقدیر از بهورزان
تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون،
در آیینی که به مناسبت روز بهورز برگزار شد، رییس این شبکه بهداشت و درمان،
بهورزان را سربازان خط مقدم جبهه سلامت دانست و گفت: شرط لازم و کافی برای دستیابی
به اهداف یک سازمان، داشتن نیروی انسانی دانش آموخته، متعهد و مسوولیت پذیر است.



دکتر «بندر برامکی» با اشاره به مسوولیت خطیر بهورزان در
ارتقای سطح سلامت جامعه، نحوه عملکرد آنها در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در سال
جاری را مطلوب دانست و از تلاش آنها قدردانی کرد.



معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با بیان
اینکه رسالت تمامی مجموعه بهداشت و درمان، تامین و حفظ سلامت مردم است، گفت: بهورزان
به عنوان پیشتازان عرصه سلامت، در بسیج ملی کنترل فشارخون به صورت شبانه روزی تلاش
کردند.



«زهرا طهماسبی» از بهورزان بازنشسته حاضر در این آیین، دعوت
کرد به عنوان سفیر سلامت و برای ارتقای سطح سلامت جامعه با شبکه بهداشت و درمان
همکاری کنند.



«شیدا احیا کننده» مربی آموزشگاه بهورزی هم با تبریک روز
بهورز، از بهورزان به عنوان پیشگامان عرصه سلامت نام برد و از تلاش و فعالیت های
آنها در خانه های بهداشت قدردانی کرد.



در این آیین بهورزان نمونه شهرستان کازرون، تجلیل شدند./105



 

افتتاح کانکس خانه بهداشت عشایری در
قیروکارزین به مناسبت هفته دولت



به مناسبت هفته دولت، کانکس خانه بهداشت عشایری در قیروکارزین به
بهره برداری رسید
.



به گزارش روابط عمومی شبکه
بهداشت و درمان شهرستان قیروکارزین، رئیس شبکه بهداشت و درمان، ضمن تبریک هفته
دولت به اعضای شورای اداری گفت: با حضور امام جمعه، فرماندار و شورای اداری
شهرستان، خانه بهداشت عشایری به صورت کانکس سیار به بهره‌برداری رسید.

 


«احد امیری قرقانی» افزود:
در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «عدالت در توزیع عادلانه خدمات سلامت»،
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به تهیه کانکس های سیار خانه
بهداشت عشایری با اعتباری بیش از یک میلیارد و
چهارصد میلیون ریال کرد.



او خانه بهداشت عشایری سیار توضیح داد: این خانه بهداشت عشایری به
صورت کانکس سیار، از تمامی امکانات موجود در خانه‌های بهداشت ثابت روستایی
برخوردار بوده و این طرح پیشنهادی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در
تمام سطح کشور در حال اجرا است.



امیری قرقانی با بیان اینکه با کوچ عشایر از منطقه سردسیری به این
منطقه و بازگشت بهورز عشایری، این خانه بهداشت، همه فعالیت ‌ها و مراقبت ‌های
بهداشتی را به عشایر منطقه «باروس» ارائه می دهد، عنوان کرد: این خانه بهداشت عشایری، در منطقه چشمه آب گرم
باروس قرار می گیرد./103

 




حضور کارشناس مامایی بیمارستان مادر و کودک شوشتری در جشنواره خدمت



بیمارستان مادر و کودک
شوشتری در جشنواره خدمت که از دوم تا ششم شهریور سال
جاری و از ساعت 17 تا 23 در ضلع جنوبی بوستان آزادی شیراز برپا بود، به معرفی توانمندی
های خود در زمینه خدمات رسانی به مردم پرداخت
.

 


به گزارش روابط عمومی
بیمارستان مادر و کودک شوشتری، رییس بیمارستان با
اشاره به اهمیت آموزش صحیح به مردم گفت:
در این نمایشگاه، دانشگاه
علوم پزشکی شیراز با تلاش مرکز فوریت های پزشکی استان فارس، اقدام به برپایی
غرفه
سلامت با محوریت «مراقبت سلامت در زمان بحران» در هفته دولت کرد.



دکتر «محمد
آفرید» افزود:
دکتر «علی بهادر» رییس دانشگاه علوم پزشکی
شیراز و دیگر مسوولان دانشگاه، از این غرفه بازدید و از نزدیک بر روند ارایه خدمات آموزشی به مراجعان نظارت کردند.

 


او ادامه داد:
در این غرفه، کارشناس مامایی بیمارستان مادر و کودک شوشتری، «سلامت و مراقبت از
مادران باردار و نوزاد در زمان بحران» را بر روی مولاژ نوزاد به مراجعه کنندگان
آموزش داده و بروشورهای مرتبط، توزیع شد.



دکتر آفرید
ادامه داد: از دیگر اقدامات این کارشناس مامایی، ارائه مشاوره های بارداری، ترویج
زایمان ایمن، طبیعی و همچنین آشنایی مادران باردار با زایمان فیزیولوژیک بود
./103

 
برگزاری کارگاه
آموزشی کنترل خونریزی در مامایی به همت بیمارستان مادر و کودک شوشتری


یکی از اهداف مهم نظام سلامت، کاهش میزان مرگ
و عوارض ناشی از بارداری و زایمان است.



به گزارش روابط عمومی بیمارستان مادر و کودک
شوشتری، رییس بیمارستان با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی کنترل خونریزی ها در
مامایی گفت: این کارگاه برای کارکنان زایشگاه، بخش جراحی و اتاق عمل بیمارستان های
خصوصی و دولتی در بیمارستان مادر و کودک شوشتری برگزار شد.

 


دکتر «محمد آفرید» هدف از برگزاری این کارگاه
را ارایه راهکار عملی برای مدیریت و اقدامات صحیح در هنگام وقوع خونریزی های
مامایی و پیشگیری از مرگ و میر مادری، عنوان کرد.



او با اشاره به اهمیت پیشگیری از مرگ مادران، اضافه
کرد: در این دوره آموزشی، کارکنان با اهمیت کار تیمی در درمان و پیشگیری از
خونریزی، مسایل قانونی در درمان خونریزی ها، آزمایش غربالگری آنتی بادی، اقدامات
پیش از تزریق خون و عوارض و مسایل اجرایی درخواست خون و فرآورده های آن، آشنا
شدند.



رییس بیمارستان مادر و کودک شوشتری با تاکید
بر بالا بردن توان علمی و عملی کارکنان افزود: بر این اساس، آموزش های عملی در
کارگاه پایانی این دوره آموزشی بر روی مولاژ به صورت کار تیمی در گروه های چند
نفره انجام و به کارکنان آموزش داده شد.



در این دوره آموزشی، «ثریا شفیعی» رییس اداره
مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به اهمیت برگزاری این کارگاه آموزشی پرداخت و
«اعظم زارع» سرپرست مدیریت خدمات پرستاری دانشگاه نیز اهداف مهم برگزاری این دوره
آموزشی را ارایه داد.



دکتر «مریم زارع خفری» متخصص زنان و زایمان،
دکتر «هاجر فقیهی» متخصص بیهوشی، دکتر «حبیب اله گل افشان» دکترای علوم آزمایشگاهی
و «شهره ایزدپرست» مسوول آموزش کارکنان بیمارستان شوشتری، دیگر مدرسان این کارگاه
بودند.



این سمینار آموزشی، ششم شهریور با حضور کارکنان
بیمارستان های شهید بهشتی، دنا، میر، شهر، علوی، بعثت و شهید دوران، در سالن
الزهرا(س) بیمارستان مادر و کودک شوشتری، برگزار شد./102



 

معرفی دستاوردها و خدمات آزمایشگاه تحقیقات ژنتیک و تشخیص پیش از تولد تالاسمی و هموفیلی بیمارستان شهید آیت الله دستغیب در جشنواره خدمت 98 
همزمان با هفته دولت، دستاوردها و خدمات آزمایشگاه تحقیقات ژنتیک و تشخیص پیش از تولد تالاسمی و هموفیلی بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، در جشنواره خدمت به بازدیدکنندگان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، مسوول فنی مرکز تحقیقات ژنتیک تالاسمی، هموفیلی و تشخیص پیش از تولد در این مرکز درمانی گفت: در این جشنواره که به مناسبت هفته دولت از ساعت 18 تا 22 و 30 دقیقه در بوستان آزادی برپا بود، دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تمامی زمینه ها از جمله خدمات و توانمندی های مرکز تحقیقات ژنتیک و تشخیص پیش از تولد تالاسمی و هموفیلی در زمینه هایی نظیر مشاوره ژنتیک و مشاوره پیش از ازدواج، به بازدیدکنندگان معرفی شد.

دکتر «عبدالرضا افراسیابی» ادامه داد: از مهمترین خدمات ارایه شده در این غرفه می توان به معرفی خدمات مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و بارداری، اطلاع رسانی درباره بیماری های تالاسمی و هموفیلی و دیگر بیماری های انعقادی خونریزی دهنده همراه با مراقبت های فردی، مشاوره به خانواده های دارای سابقه این بیماری ها و آگاهی به آنان در خصوص لزوم مشاوره پیش از ازدواج و پس از بارداری و توجه به نکات ضروری، آگاهی رسانی درباره ناهنجاری های ژنتیک جنین و نیز، معرفی خدمات ناباروری در مردان همراه با ارائه بروشور اشاره کرد.

او بیشترین پرسش های بازدیدکنندگان را در زمینه های آشنایی با انواع بیماری های خونریزی دهنده، انعقادی و مراقبت های درمانی در افراد، دارای با سوابق خانوادگی و نیز انواع خدمات ارائه شده در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، عنوان کرد.

دکتر افراسیابی در باره مرکز تحقیقات ژنتیک تالاسمی و هموفیلی و تشخیص پیش از تولد در بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، توضیح داد: این مرکز به عنوان یکی از مراکز مهم تشخیص پیش از تولد تالاسمی و از مراکز مرجع «هموگلوبینوپاتی ها» شناخته شده و همزمان تشخیص های ژنتیکی و «فنوتیپی» بیماری های انعقادی و خونریزی دهنده، هموفیلی، «ون ویلبراند» و بیماری های مادرزادی انعقادی و اختلالات پلاکت را انجام داده و یکی از سه آزمایشگاه رفرانس کشوری و متولی انتقال تکنولوژی آزمایشات این حوزه به دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، اهواز، اصفهان و تبریز، همچنین و خدمات آزمایشگاهی را به استان های جنوبی کشور و مجاور فارس ارائه می دهد.

او ادامه داد: کارشناسان انعقاد این مرکز، فعالیت های تشخیصی، پژوهشی و مانیتورینگ درمان بیماران هموفیلی را به عهده دارند./103


گرامیداشت روز کارمند در
بیمارستان امیرالمومنین (ع)


همزمان با هفته دولت و روز
کارمند، از کارکنان مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و درمانی امیرالمومنین (ع) تجلیل شد.



به گزارش روابط عمومی بیمارستان
امیرالمومنین (ع)، همزمان با هفته دولت، مدیر و مسوول حراست، به همراه مدیر خدمات
پرستاری و رییس امور مالی این مرکز درمانی با حضور در اتاق کارکنان، از تلاش های آنان
در خدمت رسانی به بیماران تجلیل کردند.

 


مدیر بیمارستان امیرالمومنین
(ع) در حاشیه این برنامه افزود: با وجود اینکه کارمندان، مهمترین مسوولیت ها برای
تحقق اهداف بزرگ را بر عهده دارند، اما کمتر از جایگاه آن ها سخن به میان می آید و
روز کارمند فرصت مناسبی است تا از این قشر زحمتکش تقدیر شود
.



دکتر «محمدمهدی مرزوقی» حفظ
و ارتقای جایگاه نیروی انسانی با تکیه بر منزلت و کرامت انسانی را از اهداف مهم
این بازدید عنوان کرد و گفت: تامین و ارایه خدمات مطلوب به تمامی کارکنان این
بیمارستان، اعم از خدمات فرهنگی، رفاهی و آموزشی، از مهمترین اهداف پیش بینی شده برای
افزایش رضایت کارکنان است.



او با اشاره به اینکه همه
ساله در روز کارمند، برای تجلیل از کارگزاران دولت و ارج نهادن به ارایه خدمات
آنان، با تبیین ملاک های انتخاب، کارمندان نمونه به عنوان نمایندگان خیل عظیم
کارکنان نظام در اقصی نقاط کشور، انتخاب و از آنان تقدیر می شود، عنوان کرد: «محسن
قره بیات شیرازی» مسوول تاسیسات، «نادیا خانچی» سوپروایزر آموزشی و «محمدمهدی
زارعی» حسابدار این مرکز درمانی به عنوان کارمندان نمونه استانی، در مراسم جشن روز
کارمندان نمونه سال جاری در سالن همایش های سینا و صدرا، تقدیر شدند.



دکتر مرزوقی تاکید کرد:
موفقیت و تحقق اهداف هر مجموعه ای، مرهون تلاش و توانمندی نیروهای خلاق و مسوولیت
پذیری است که همواره می کوشند، نقش موثری در سازمان ایفا کنند./103



پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار وب دا
  • کد خبری : 9394
کلیدواژه
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب